woensdag 8 februari 2012

Het is alweer dindag!!!!!

Hallo Mensjes,
Hier even een bericht vanuit een winderig nicaragua!
Vandaag worden een hoop punten afgewerkt...
Er wordt geverft....
Deuren opgehangen....
De laatste wandjes geplaat...
Een hele hoop elektra aangesloten...
Toch nog even een tussenmuurtje geplaatst....
Nog wat gemetstelt....
We maken een vloer voor de put, in de tuin van casa Jan.....


 Dat zal vast lekker slapen onder zo'n zeiltje.... Vannacht kunnen ze erin want de deuren hangen!
Zonder een deur, gaan ze er zeker niet slapen, veel te gevaarlijk!
 Een groepje hulp!
 Aan landbouwzeil een meter voor de elektriciteit!
Overleg over de afscheidsdienst...
Jerobeam in het huisje waar de mensen momenteel nog onder een zeiltje slapen!
Ze leggen daar nu de elektriciteit aan, dus wanneer we gaan schroeven zijn de huisjes echt af!
 Jaja, echte schoenen uit holland!
 Algehele troep!
Het huisje waar jerobeam net stond, maar inmiddels geverft! Wat gaan we hard he!
2 blondjes en 2 zwartjes
 De put waar inmiddels alweer een vloertje opzit!
 Isabel, een echte allemansvriendin! Alle kleertjes die ze draag zijn slecht, vies en kapot,dus verwennen we haar dagelijks!!

 Hans aan t kwasten!
 Een huis voor 2 jongens!
 
Kijk de koninginnen is zitten! Vorstelijk om zo gereden te worden toch!!!



Lieve lezers, we zien uit naar jullie berichten!

Liefs ons allemaal!

19 opmerkingen:

  1. ola
    dat ziet er allemaal goed uit zeg
    en de put bij casa jan ook super
    heel veel plezier nog met elkaar en de hartelijke groeten van ons
    kees@jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Há,

    Ria, lig je nog op bed??Nu ben ik de 1ste. Leuk jullie verhaal te lezen. Jullie werken volgens mij echt wel heel hard. Het eind is natuurlijk ook al in zicht, jammer hè!!!
    Volgens mij krijgen jullie wel veel hulp uit de wijk??Zit er ook nog een (mid)dag van ontspannen tussen voordat jullie naar huis komen??
    T=maar goed dat het bij jullie niet zo koud is, anders gaan ze echt wel liever binnen slapen, ook zonder deur!!!
    Veel plezier nog met z'n allen!!!
    Dikke kus van Sven en de groeten aan de rest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Zo hé, wat valt het verschil tussen de huisjes waarin ze nu leven, en de huisjes die jullie bouwen nu op!! Ziet er inderdaad veel beter, maar vooral veiliger uit. Ik kan me voorstellen dat het hele dorp mee wil helpen! Hoelang zijn jullie er nu nog? En Gerard: ga jij dan ook nog met huisjes verder of ga je totaal iets anders doen? Ik ben zeer benieuwd!
    Succes in ieder geval nog met de laatste huisjes enz.!

    Groetjes Elza

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Adwin en Suus,
    Hier even een berichtje van Adrie. Hoe gaat het zo daar???? We hebben het idee van goed.
    Hier gaat het ook prima. We maken nu een glashoek. De spullen van Jodokus binnen.
    Verder genieten we van de sneeuw. Vannacht wel een stuk minder gevroren. Dus het is nog de vraag hoe het verder gaat met de tochten op het ijs.
    Groeten
    Karel en Adrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goedemorgen weer,

    leuk te horen dat jullie zo veel kunnen doen voor de mensen daar, hier nog steeds koud -3,5 wel minder als gisteren.
    opa kun je ook een keer voor de camera verschijnen??
    jarno snapt er niks van! opa nauw? ziet hem niet.
    verder gaat hier alles goed, werkse daar en hopelijk krijgen jullie alles af, en kunnen jullie nog even een daagje rustig aan doen voor de lange vlucht die wacht.

    goed de groeten vanuit holland
    en opa wel even :) tot morgen maar weer.
    een dikke kus van jarno en sanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijft mooi om te zien wat jullie allemaal voor die mensen daar doen. Super hoor! Allemaal nog een paar fijne dagen gewenst, nog ff hard er tegen aan, en geniet nog even van de warmte daar.
    Gerard S: wat een schattige foto van Isabel en jou!

    Groetjes van Bert & Nelleke en Thijs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo

    het blijft leuk al die verhalen en zeker als je er ook bent geweest je ziet zoveel bekenden dingen .
    vandaag de laaste werkdag de puntjes op de izetten en dan morgen de afscheidsdienst deze zal zeker anders zijn dan we gewendt zijn nu Henk er niet is, maarhet zal wel goed komen denk ik
    voor de groep die terug komt we hebben de schaatsen klaar staan je kan gelijk weg rijden
    voor de achterblijvers nog veel suc6

    groet fam de Mik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. alvast een goede voorbereiding voor de thuis reis het is heel mooi jullie te volgen vanuit een koud nederland
    doen de jannen ook nog hun best, ziet weinig foto,s van mijn broer groet gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kees en Kimberly8 februari 2012 om 12:58

    Heej!!
    Wat verrichten jullie goed werk!
    Heel leuk om jullie zo te volgen.
    Succes en geniet ervan!

    Liefs Kees en Kimberly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn de huisjes mooi geworden maar wat een verschil met de oude huisjes.
    Hopelijk komt alles af wat de bedoeling was,voor de meeste zit het er bijna weer op.Gerard ga jij nu met de jeugd iets doen of ga je verder met bouwen.

    Worden het nu straks jouw verhalen die er op komen?Adwin en suzanne gaan toch met vakantie. ben benieuwd of we dan ook zo uitgebreid geinformeerd worden.haha

    Adwin breng je over een paar weken Gerard wel weer mee he We missen hem wel hoor.

    groetjes ma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hallo allemaal.

    Marielle ik was al op hoor, maar anders denkt Wim dat ik niet slaapt als ik steeds de eerste ben.

    Jullie zullen het wel druk hebben vandaag om alle klussen af te maken.
    En de afscheids dienst zal zeker anders zijn nu Henk er niet is, ik hoop dat jullie het wel een beetje kunnen verstaan.
    Nu werkse vandaag en tot morgen het volgende bericht.

    Hier is het gelukkig iets minder kout.
    Maar Wim ik ga niet meer op wintersport hoor, ik wil ook naar de zon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ria jij lag nog op bed geef dat nou maar gewoon toe en koud schrijf je met een d haha
    bij deze wil ik de hartelijke groeten doen aan mijn vriend jan
    veel suc 6 met het vliegen straks
    hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha allemaal!
    wat werken jullie weer hard zeg!!
    leuk om jullie berichten elke keer weer te lezen en de foto`s natuurlijk elke keer weer te zien!
    ik geniet hier een beetje met jullie mee, helemaal kan natuurlijk niet want ja dan moet je echt in Nica zelf wezen!!
    suc6 allemaal! en geniet er nog van!
    voor je het weet ben je weer in het koude witte nederland.

    groetjes corine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi hoi ff wat laat maar daar komt er toch nog een reactie. Fijn zoveel fotoos om te bekijken. Vooral die twee zwarte en twee blonde damens hahaha. Echt schattig om te zien wat jullie voor die kinderen beteken. Ook het ritje in de kruiwagen, die kinderen kijken zo blij!!!Dit vergeten ze echt niet hoor! Trouwens dat is met alles zo. Prachtige woonplaatsen die jullie maken. Een wereld van verschil..... Zo ik begrijp gaan de plannen afkomen dat wens ik voor jullie en de mensen daar. Hier komt vanavond om 19.00 uur de beslissing over de Elfstedentocht. Wat een nieuws vulling. Terwijl de mensen in Nicaragua geen huis, geen kleding, geen werk en geen eten hebben. Ik vind dat wel dubbel. Nou succes nog en zet h'm op met de laatste lootjes. Ook ik wens jullie een goede afscheidsdienst. Waar twee of drie in Mijn Naam vergadert zijn.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Louis en Marlies8 februari 2012 om 18:45

    Ha Ad en Suzie!!
    Superrrrr werk zeg wat jullie (iedereen uiteraard) verrichten, de verschillen zijn enorm!!!
    De site wordt ook echt goed bijgehouden, TOP!!!
    Wat een dotjes zeg, die kidssss!
    Suus, moet jij je arm niet eens gaan wassen, ziet er maar vies bruin uit! ;-)
    Werkse verder!!
    Liefs Lizzy en Lauwe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi harde werkers,
    Komt het einden voor de meeste al weer in zicht. Ik zie iedereen nog met vrolijke gezichten en dat stemt mij ook vrolijk.
    Ik merk wel dat jullie Piet Elektriek wel kunnen missen. Overal, waar jullie geweest zijn. gaat het licht aan.Kom op jongens, laat de mensen niet in het donker achter.
    Ook zie ik Hans le Quast aan het schilderen. Zorg dat je kwast niet hard wordt, dus doorsmeren maar.
    Allemaal nog een goede afscheidsdienst gewenst en alvast een goede thuisreis. Ook de achterblijvers alvast sterkte gewenst.
    Suzan, ik heb gisteravond met sporten extra mijn best gedaan, op die manier sta ik jullie bij, ook als jullie bij Isayana aan het werk gaan. Laat ons telkens maar weten hoe dat daar gaat.
    Gr. Piet Elekniets.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jan B.: Wat fijn dat je weer beter bent Jan. Nog een paar dagen dan kunnen we elkaar weer ontmoeten. We wensen je sterkte met de laatste klusjes (waaronder het afscheid nemen) en een goede afscheidsdienst en thuisreis.
    Je hebt geen elfstedentoch gemist en die komt er (voorlopig) ook niet. Er is ook nog geen molentocht (heeeeeeel misschien zaterdag). Groetjes van Jan & Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Shalom beste mensen,
    Wat een mooie resultaten zijn dat weer. Ook lekker samengewerkt met de bewoners? Heel leuk om al die kinderen te zien, je ziet dat een ieders hart smelt bij deze schatjes.
    Kan haast niet anders of er moet bij de kinderen iets blijven hangen van de liefde die jullie ze geven. Ik denk dat dit wel effect heeft op hun leven. Prijs de Heer!! Zo te zien en te lezen, hebben jullie het als groep ook goed met elkaar. Ik hoop dat jullie naast het samenwerken ook mooie gesprekken gehad hebben en dat deze periode een verrijking is geweest in jullie leven. Voor morgen een hele goede tijd toegewenst. Super leuke dag, opleveren en dank in ontvangst nemen.. Mooi hoor!! Nou lieve mensen, het allerbeste en voor vrijdag alvast een goede reis toegewenst!

    Hoop jullie zaterdag te zien.

    Hartelijke groet, Arie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi allemaal, ik had weer heel wat te lezen en te kijken. Het was weer even geleden maar er is een reden(echt waar) de batterijtjes van de muis zijn bijna leeg en ik vergeet steeds om ze te kopen en dan wil ik 's avonds jullie foto's en verhalen bekijken en dan weigert die muis steeds. Je snapt wat een ergernis dit is. Morgen eerst naar Multimate.
    Maar ik ben nu weer een beetje bij. Het zit er bijna op voor jullie. In Nicaragua gaat de tijd, denk ik, nog veel sneller dan hier. Voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis. Maar eerst nog de laatste dag.Een goede afscheidsdienst toegewenst, jullie zullen Henk wel missen.
    Ook een goede terugreis,we zien naar jullie uit.Speciaal naar Jan,mijne man natuurlijk.
    Moet ik je schaatsen vast gereed zetten,Jan? Liefs Truus.

    BeantwoordenVerwijderen