maandag 30 januari 2012

lazy sunday!

Hallo lieve mensjes!

We hebben weer een hoop beleeft vandaag!

Eerst heerlijk uitgeslapen,en relax wakker geworden! Daarna ontbijt, met de heerlijkste eieren van onze kok adwin! Vervolgens zaten we nog een beetje gezellig na te praten, te chillen en te kletsen aan tafel tot er een konijn op het pad kwam, adwin vloog naar de keuken, greep een pan en het (enigste) scherpe grote mes en vloog achter het konijn aan... dat liep er niet best af... hij viel over de gladde voer rechtstreeks in het mes...wilde weer opstaan en verder hollen maar toen bleek dat zn vinger toch een beetje bloederige toestand. Hij bleek een diepe snee te hebben, en we hebben er als ehbo/bhvers naar gekeken en toch maar bedacht dat een ritje naar het ziekenhuis niet verkeerd zou zijn! Bij henk het adres opgehaald zijn we in een taxi gestapt en naar het hospital gegaan.Volgens ons was het een urgent geval, en we gingen gelijk door naar de spoedeisende hulp. Een belevenis opzich, we leverden adwin daar af, en zelf zn espoza(vrouw) mocht niet mee de kamer in.Dus ja, dat was maar weer afwachten hoe dat verder zou gaan... Terwijl we buiten stonden te wachten kwam de brandweer nog aan met sirenes en die takelde echt een uberdikke mevrouw uit die wagen.....met een stuk of wat man werd ze dezelfde kamers als adwin binnen gebracht. Dat was een gezellige bedoening, adwin die wat spuiten ed moest ontvangen en een uberdikke gillende /kermende mevrouw!Gelukkig deden ze het gordijn wel dicht na even! Afijn, adwin heeft 3 hechtingen in zn wijsvinger, en een tetanusprik in zn arm! Tviel allemaal best mee, maar dit hebben we ook weer meegemaakt!

Terug in casa jan, precies op tijd voor de kerk! Adwin Hans, Gerard o, Christa, Jero en suzanne gingen in massaya naar de kerk, de rest met Henk naar tipitapa.

Thuisgekomen hebben we lekker wat gedronken, en de eerste pakjes stroopwafels verobert. We hadden wat kinderen meegenomen en die hebben er erg van genoten. Daarna lekker spelletjes gedaan, en Christa en Suzanne hebben een meetje orde geschept in alle chaos van alles spullen om mee te nemen. Resultaat, 1 koffer meisjes kleer, 1 koffer jongens kleer, 1 doos tekenspullen, 1 weekendtas vol beddengoed, en 1 doos vol knuffels! Mensen uit nederland, enorm bedankt voor deze spullen, we zorgen dat het goed terecht komt!

 speciaal voor martijn, wij zijn voorbereid, op eventule gipsgevallen!!
Lekker spelen met de meisjes, ze slurpen de aandacht op! 
Je ziet/voelt dat de ze dat echt tekort komen!

 Terwijl we aan het eten waren kwam deze familie om de hoek kijken, ze moesten naar huis komen van hun moeder, en henk moest ze wegbrengen.We hadden nog macronie over en we hebben lepeltjes uitgedeelt en ze hebben lekker gesmikkelt!





Na het eten begon de welkomsdienst, er was veel folklore,dans en goreografie. We voelden ons enorm welkom!

Mensjes, wij gaan het hebben over het werk van morgen, en daarna een dutje doen!

Tot morgen/ hasta manana!

17 opmerkingen:

  1. Buenos dias.

    Wat leuk als je vroeg op bent en dan weer een verslag van jullie kan lezen.
    Het is een gezellige boel bij jullie zo te lezen.
    En Adwin beterschap met je vinger.
    En een leuke foto van jullie met die krukken.
    En het geeft veel voldoening als je kan zien dat de kinderen blij zijn met de pakjes uit Holland.
    Gelukkig hebben jullie ook een aantal ervaren opa's in jullie midden die ook goed met een kleurboek overweg kunnen.

    Wim ik heb gisteren de verjaadagen voor mijn rekening genomen, je moet de groeten hebben van allemaal, mama was ook bij Ton.

    Nu ik ga maar eens aan het werk, groeten aan iedereen.

    Hasta Manana.
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opa je voelt je weer helemaal kind zeker...?
    Gr Balt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, hier is het grijs en somber maar als ik dan jullie verhaal lees wordt ik helemaal warm. Behalve dat van Adwin brrr....en het konijn..hoe staat het daar mee??? Werk ze vandaag en groeten van heel Bergambacht e.o nouja wel iets overdreven maar bijna hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoihoi!
    Ad, jonguh ;-) Wat heb je nou toch weer gedaan, wilde je er alvast 1 slachten voor de kerst! Ik zie het zo voor me, jou rennend daar met een mes! Het zal zeker een hele belevenis zijn geweest! Kheb vannacht nog over jullie gedroomd, dat jullie even terug in Ned waren en langs kwamen.. Het was erg gezellig :-)
    Erg leuk om jullie blogs iedere keer te lezen, de site staat overal bij favorieten en iedere morgen lees ik het en vertel ik het verslag aan Louis.
    Super om die blije gezichtjes te zien van de kids!!!
    Nou Ad, Hopen dat je niet teveel last heb van je vinger!
    Beterschap!!!
    Snurkse nog en werkse verder!
    Liefs Louis en Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heey

    adwin ,lees ik nou
    had je nu al een tekort aan eten .
    een ding ben ik wel blij mee dat ik in iender geval nie de enige geweest die daar het zo genaamde zieken huis bezocht heb .

    gr martijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi liefe papa.

    ik mis u echt waar u mijn ook?
    ik hoop het wel. is het leuk daar?
    ik heb u foto gezien met de kinderen u hebt echt veel vrinden gekregen. en gelukeg bent u vijleg aangekoomen
    en het is leuk op school. en ik hoop dat u het daar gezeleg
    hebt. xxxxxxcarola

    lieve papa, ik mistu mistu mie ook. wil je mij eens
    belen van twan

    papa lief, van janine.

    doeiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hola!
    Als ik de verhalen zo lees is het al heel gezellig bij jullie! :) Leuke foto's staan er bij. Geef Erlinde, Jolijne en Isiana maar een knuffel van me.. *en uiteraard Chepito ook!! ;) Mis ze eigenlijk allemaal al beetje!
    Zo te zien zijn die kinderen weer helemaal verwend door jullie.. goed om te zien!

    Gerard mis je Gwen en mij al een beetje? (A)

    Succes vandaag met bouwen.. en ben beniewd naar jullie verhalen!

    Adios, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goedemorgen allemaal,

    hier is de eerste sneeuw gevallen, jammer van het ijs.
    en -12 zal het ook niet worden, wel een 14 daag vorst.
    jullie al aan het bouwen geslagen of eerst puin ruimen?
    we lezen wel weer,

    groeten uit lekkerkerk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Geri,

    Leuk dat we jullie zo op deze manier kunnen volgen.
    Lekkere temp is het daar zeg, zo te zien. Op dit moment sneeuwt het hier!
    Nou, veel succes, werkse en geniet er van. We zijn benieuwd naar je verhalen.

    Groetjes van Bert, Nelleke en Thijs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hee ome Jan

    Hoe is het?
    Het ziet er gezellig uit daarzo!!

    Groetjes Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi allemaal !! Adwin.... Stom konijn!!!
    Vandaag de eerste dag arbeid voor groep 2. Hopelijk niet nog meer ongelukken. Misschien moeten we volgende keer toch Wijnand Groenendijk maar meevragen. Heeft pa Jan misschien nog een "speciale behandeling"voor Adwin in petto ?

    Familie, vrienden en bekenden.... Veel succes en tot schrijfs

    Henry B

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk die welkomstdienst, denk ik :). Gerard, gelijk nog een idee: kun je niet een paar leuke activiteiten meenemen die ik op de club kan gaan doen. Als je dan ook nog eens van die leuke jurken meeneemt :D.
    Groetjes Elza

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Suus en zielige Adwin!!
    Het lijkt exp.Rob wel, met van die acties om wild te vangen;-) Op zich erg leuke actie.. jammer dat heel de krimpenerwaard nu weet hoe het af liep..hihihi
    Gelukkig valt het mee, maar tis wel lastig natuurlijk!
    Sta je goed, zo'n beugel suus, maar heeft adwin er nou ook een om? Hebben ze er wat aan?
    Hé je 'meissie' is mooi aan het dansen voor jullie! Heb je alles al uitgedeeld, of doe je af en toe wat geven?
    Esmee is samen met mij aan het volgen. Ze wil ook alle foto's goed en aan alle 'kanten' bekijken.
    Tis ook echt wat voor jou om alles te ordenen daar Suus.
    Met al die mannen moet dat natuurlijk ook wel, anders komt er niks van terecht:P
    Succes verders met alles, en hou je verder heel allemaal, anders kan er niet gebouwd worden..
    X, Anja en Esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Ad en Suus

    Adwin man, waarom een konijn willen vangen? als je weer thuis ben mag je die 2 van ons wel hebben hoor! Maar wat een Pech! ik moest wel ff vreselijk lachen over die dikke vrouw ik zag het helemaal voor me hihi! Maar goed, hopelijk verloopt de rest van de tijd zonder ongelukken! Werk se! wij genieten van een klein beetje sneeuw, toch ook wel leuk hoor!

    werk se Ronella

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Jan, Gerard John en de rest van de nieuwe groep.
    Gelukkig veilig gearriveerd. Nieuwe bezems vegen schoon, zegt een uitdrukking,geldt dit ook voor jullie?
    Er is weer genoeg te doen begrijp ik.
    Zondag Jan nog ,live,
    gesproken. Ik dacht, hij zou wel graag mee teruggekomen zijn met de eerste groep, maar nee hoor, houdt het daar nog best uit.Geniet nog maar lekker hoor,ook van het weer en zo.
    Hier gaat het vriezen en misschien kan er dit weekend al geschaatst worden. Ook lekker dat er dan wat zon komt. Missen we hier best wel. Vooral als ik jullie foto's bekijk word ik echt een beetje jaloers. Alles goed hier verder. Ik ga jullie groeten, liefs Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi lieve frank,

    wat lief datje aan ons denkt, wij denken als groep ook iedere dag aan jou, en bidden voor je dat het beter met je mag gaan! Hou vol vriend!!!

    Heel veel liefs en een knuffel,

    Jan, Adwin Suzanne en de rest van de groep!

    BeantwoordenVerwijderen